2011. december 5.

egy dolog

van, amit ki nem állhatok, sőt úúútálok, ebben az egész gyerekneveléses izében, az pedig a fejés, vagy ahogy jobban hangzik és ahogy elneveztem, fejőséva projekt. egyszerűen nem tudom megszokni. tuuudom, hogy azért kell, hogy a következő szoptatásnál több tejem legyen, meg, hogy ne gyulladjon be a mellem, de akkor is... nyűg... baromira nyűg... persze csak abban az esetben szar, ha van mit kifejni... és ez persze mindig akkor van, amikor a leginkább baromi gyorsan be akarnám fejezni. hajnalban. naná, hogy ilyenkor bealszik a kölök a cickón és ágyúval sem tudom felébreszteni, hogy ugyanmááá', hiszen azéé keltem fel... de nem, nem veszi a lapot. alszik. mélyen, mint még soha. zombiba kezdődhet a projekt, a mellnyomorgatás, nyomkodás, masszírozás, ami mindig úgy tűnik, hogy soha nem lesz vége. persze az eredmény ilyenkor igen csak jelentős, hiszen a mennyiség olyan, mint egyébként több napi nyomorgatás után... juhééé... örülhetnék, de nem tudom, minek, hiszen nem kapja meg a gyerek. gyűjtögetem, kis kockákba fagyasztom, bezacskózom, feliratozom. aszonták gyűjtsem, majd a hozzátáplálásnál frankó lesz ezzel csinálni a főzelékeket... más meg aszongya, baromság, ő utálta, mert gusztustalanul büdös lesz, amikor felolvad... valaki a kávéjába keverte... lelkes barátaim egyszer már pálinka helyett is kértek tőlem egy-egy kupicával... szóval nem tudom, hogy van-e értelme a gyűjtögetésnek...
na, és a fejés... ezt mégis meddig kell? lesz valaha olyan, hogy nem kell a mellemet basztatni?...

2 megjegyzés:

  1. Ki az, aki azt mondta neked, hogy kell fejni,
    egy férfi, vagy egy gyermektelen "védőnő"? Esetleg az első időkben beütő mellgyulladás miatt javasolta valaki, hogy nem árt kifejni a fölösleges tejet, és akkor nem gyullad be?
    Mi történik, ha nem fejed ki a tejet?
    Az indok, amit te írsz a poszt elején, részben jogos, valóban több tejed lesz, csak azt nem értem, minek kell annál több tej, mint amennyi szükséges a gyermeknek.
    Tapasztalatom szerint a normál növekedési ugrásoknál 2-3 hónaposan, fél évesen akkor is több tejet igényel egy kicsi baba, ha az anyukája szorgosan fejte a mellét. Ilyenkor egyszerűen többször kell mellre tenni (akár fél óránként is) és pár nap alatt felszaporodik a tej a szükséges mennyiségűre. (Szerintem ez jóval kisebb macera, mint minden egyes szopi után fejni.)
    Nem vagyok tanácsadó, csak egy anyuka, saját tapasztalatokkal, és sok anyuka ismerőssel. Én három gyereket szoptattam, összesen 7 éven keresztül. Soha nem fejtem, kivéve, amikor begyulladt a mellem.
    Semmi kioktatósat nem szerettem volna írni, csak örömet okozni azzal, ha leírom: mostantól nem kell a melledet basztatni soha többé, ha nem akarod! :)

    VálaszTörlés
  2. OOOOhhh, ez igen csak jól hangzik! :)
    Vége a basztatásnak?! Ja, azé nem teljesen, hiszen a kistöki előszeretettel rángatja... de ez azért kibírhatóbb! Kösziii! :)

    VálaszTörlés