2013. december 30.

karácsonyi közösülés a szeretet jegyében

nagyon frappáns elnevezéssel szerveztünk a barátoknak egy karácsonyi vacsorát.
a cél az volt, hogy legyen egy asztal, legyenek ott a barátok, legyen várakozás, legyen meglepetés, legyen jó hangulat, legyenek finom ételek és hozzáillő italok. másra tudtam, hogy nincs szükség, mert ha minden együtt van, abból rossz nem születhet.


jó előre be lett harangozva az elhatározás, megvolt a címlista, aztán jöhetett a tervezés. 20 fővel indultunk. tudtam, hogy ez nem fog így maradni, bár nagyon igyekeztünk mindent úgy szervezni, hogy mindenkinek jó legyen, de a végeredmény 11 fő lett. ez sem kevés, de igazán jó lett volna, ha minden meghívott ott lehetett volna az asztal körül.
jó előre begyűjtöttem minden infót az ételek kiválasztásához, mert azt mindenképpen meglepetésnek akartuk és véletlenül sem akartunk olyat, hogy bárki is éhen maradjon. 
a menü a következő volt:
burgonya krémleves pirított zsemlekockával és/vagy pirított baconchipssel
lazac steak julienne zöldségágyon petrezselymes burgonyával
stroganoff bélszín jázmin rizzsel
kekszes almás és gerbeaud (zserbó)
az ételeket az egyik kedvenc szakácsom, a ludwigos Lajos készítette. már jó pár rendezvényen dolgoztam vele együtt, tudtam, hogy mire számíthatok.


és hát minden elfogyott, azt hiszem ez elég bizonyíték.
a süteményeket drága barátnőm nagymamája Rózsi mama sütötte. isteni volt! el is határoztam, hogy baráti, családi rendezvényekre soha nem fogok cukrászdai sütit szervírozni, mert az sosem lesz olyan finom, mint amilyet egy nagymama tud sütni.
az italokkal nagyon nem lehet melléfogni, ezt tudtuk, sör, bor, pálinka kombó, biztos siker. persze mindannyian a minőségre megyünk már, nem a mennyiségre. de így utólag nézve, nem keveset ittunk, azt meg kell hagyni.


italválaszték:
kis piros csillagos Heineken
Deé családi pincészet borai kedves barátunk Chris ajánlásával és szervírozásával
valamint édesapám isteni szilvapálinkája
na meg egy kis szóda és gyümölcslé (ez utóbbi nem fogyott el, minden más igen)
az ültetésrend véletlenszerű volt, bár egy kicsit azért igazgattam, itt-ott. az volt a cél, hogy kicsit mindenki más mellé kerüljön. attól nem féltem, hogy bárki is szótlan maradna az este folyamán. szerintem mindenkinek sikerült mindenkivel beszélgetnie egy kicsit.
készítettünk vidám szerepkártyákat is az estére. érkezéskor mindenki húzhatott egyet. de az élet ebben is jófej volt hozzánk és voltak olyan szerepek, amik a megfelelő emberhez kerültek, akik az életben is hasonlóan mindig bókolnak vagy nem hagyják, hogy a poharad üres maradjon.
egyébként meg semmi más erőltetett feladat, teendő nem volt az estére. 
a zenei aláfestést, hangulatfokozást köszönjük Frank Sinatra-nak ezúton is.
én pedig köszönöm minden nagyszerű barátomnak, akik ott voltak és hozzájárultak ahhoz, hogy ez a remek este összejöjjön és együtt lehessünk. nekem az idei karácsonyi élményekben kiemelkedő helyen szerepel ez az együttlét, esemény.


többen mondtátok és hangoztattátok az este folyamán, hogy legyen folytatás, csináljunk még ilyen estéket. részemről oké, és nem titkolt szándékom, hogy szeretném is, hogy legyen folytatás, mert megérdemeljük, hogy néha megünnepeljük egymást méltó módon.


több kép itt.

köszönet az artistix-es fiúknak a helyszínért, Bálintnak a grafikai munkákért és a szervezésben nyújtott segítségért, Rózsi mamának a sütikért, Lajosnak az ételekért, Chrisnek a borokért, apának a pálinkáért, Erika néninek a plusz asztalért és mégegyszer a résztvevőknek a részvételért.

2 megjegyzés:

  1. a címből egy kis pikáns befejezésre számítottam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D nem-nem, itt nem arról volt szó.
      csak egy jó kis szójáték, na, de miért is magyarázom én ezt egy magyar tanárnak... :D

      Törlés