2013. december 13.

dísz magányos nőknek

tegnap karácsonyi díszeket gyártottam gyorsan és egyszerűen. amióta gyerekem van nincs nagyon idő a túlzottan komplikált dolgok megvalósítására. meg egyébként is az egyszerű mindig jobb.
sógyurmából csináltam ezt-azt, amit aztán le is kellett festeni és mivel két oldala van és a száradási időt is bele kellett kalkulálni az ecsetes festegetést elvetettem. gyorsabb és egyszerűbb eljárás kellett. festékspray! igaz sok festék megy kárba, de ilyenkor célszerű minden kis szart (toboz, dió, mogyoró, játékfigura, kavicsok, stb.) odatenni, amit szeretnénk, hogy olyan színű legyen és akkor csak a szél keltette veszteséggel kell számolni. mert jó, ha az ember ezt nem a szobában míveli. én a kertben fújtam és szívtam. kapott egy kis arany színt a kerti fa padló is meg a gumicsellóm is. szívtam, mert a szagok így sem teljesen kerülhetők el. meglepetésemre a festékspray szaga nem olyan volt, mint vártam. bódítónak bódító, de nem az a tipikus szag, hanem bakker férfidezodor, vagy inkább arcszesz, de a durvábbik fajtából. talán a klasszikus még nagypapi által használt barbon arcszeszre hasonlít a legjobban töményen, durván. azt gondoltam a száradással el fog illanni, de nem úgy lett. most, hogy szépen bepakoltam az elkészült, megszáradt díszeket biztonságos, gyerek védett helyre, a szag maradt. úgy tűnik eltüntethetetlenül. a gyártó ország Kína. ki gondolta volna. akik aztán bármiből tudnak bármit csinálni. valószínűleg maradt valami eladhatatlan illatú spray, amit felturbóztak arany pigmentekkel.


annyi biztos, hogy idén karácsonykor, ha pasim nem is lesz, akinek az illatát érezhetném, de lesz barbon illatú díszem. király! lehet szabadalmaztatom. magányosoknak, férfi illatú karácsonyfadísz. lefogadom nincs még ilyen.
illetve megosztom veletek a nálam tutira bevált és istenien formázható, gyúrható, szaggatható, süthető, festhető sógyurma receptemet, amit ugyan nem én találtam ki, én is csak  találtam valahol. most, hogy nyakunkon a karácsony, még nagyon jól jöhet:
20 dkg liszt
20 dkg só
2 evőkanál olaj
125 ml víz
DIYivi nagyonritkarovatát olvashattátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése