2010. május 9.

teljesítménytúra 20 km

egy igen-igen átmulatott mediawave-es éjszaka után, vagy mondhatnám az átmókázott hetet is, ami szintén felért egy nem kis teljesítménnyel, plusz hozzáadva a napi min. 10 óra melót is, szóval én a HŐS, elmentem a teljesítménytúrára, szőrös kisbarátommal együtt. ő viszont nagyobb kitüntetést érdemelt volna, hiszen minimum 50 km-t nyomott le négy lábon. egyfolytában csak cikázott, előre, majd vissza, keresztbe, majd föl aztán meg le...de el nem tűnt volna a látókörömből.
na, szóval a túra a Kőszegi hegységben volt. az útvonal, amit lenyomtunk, kikerülte a sokak által ismert turisztikai célpontokat és mélyen az erdőben, rejtett helyek voltak az egyes ellenőrző állomások.
Ördögárok a Kőszegi-hg egyik leghosszabb, legmélyebb sziklás szurdoka.
Szálasi bunker 20 méterrel a föl alatt fel(le)épített búvóhely.
Tábor-hegy a Kőszegi-hg főgerincének egyik végpontja. a kilátás pazar.
Borha-forrás hűs hideg forrásvizével töltöttem meg a kulacsom, ami épp kifogyott.
 Atlasz cédrus tekintélyes méretével és 150 évével teljesen letaglózott. és a termése is nagyon érdekes, úgy ülnek a cédrus ágain, mint valami helyes kis tojások. ja, és a cédrus fa mellett egy család él a kedves házikóban. a gyerkőcök 20,-HUF-ért árulták a cédrus tobozt.
majd szinte járatlan erdei ösvényeken, bokrok között bújkálva, friss, harapnivaló üdezöldbe burkolózva csak mentünk és mentünk.
körülöttünk a nagy csend és nyugalom, madárcsacsogás...
majd egyszer csak, mintha egy mesefaluba értünk volna, ez volt Pogányok, mely korábban önálló település volt. a hegyoldal pincéinél vendégül láttak minket egy-egy pohár borral, finom tepertős pogácsával, kutyokat vízzel.
majd innen rövid pihenő után egy kis csapattal (5 ember, 4 kutya) indultunk vissza a célállomásra a várba. mókás utolsó pár kilométer volt. a kutyák hancúroztak, mi meg próbáltuk megfejteni, vajon mire gondolhatnak az ebek és mit gondolhatnak rólunk, túrázó emberekről...mókásnak néztünk ki így, mi együtt kilencen.
a célba beérve, oklevél, kitűző, frissítő, kedves szavak, elégedett túrázók...fáradt lábak...

20,8 km star: 8:05 cél: 14:45 650 m össz. emelkedés

fáradt én, még fáradtabb szőrös eb. de nem ez volt az utolsó teljesítménytúrám!
ajándék volt ez a nap az élettől!