2010. április 17.

kőszegi túra

Kőszegi túrára indultunk a reggeli vonattal négylábú cimborámmal. szerencsénk volt, mert a morcos kalauzbácsi már csak a kőszegi állomás előtt kezelte a jegyeinket és unintelligens módon tájékoztatott, hogy szájkosár és oltási könyv nélkül nem utazhatunk. hmmm...pedig tájékozódtam és semmi ilyen információt nem találtam az egyébként is rettenetesen úúúúúúúútált magyar államvasutak honlapján.
na, de megérkeztünk. népes kis csapat verődött össze a túrára. irány a vár bejárata, ott a gyülekező.
útközben egy kisállat kereskedésben gyorsan beszereztünk egy szájkosarat, hogy a visszaúttal ne legyen probléma. (na, most már szájkosarunk is van!)
megérkezés a várhoz...meglepődés...nagyon sok ember. na, de igyekszünk majd egy szigetet alkotni és élvezni a túrát.
 irány a Szt. Germain kereszt végig a kőszegi andalgón, ahol régen a város népe mulatott, bent az erdő mélyén.
majd elérve az államhatárhoz és átlépve az osztrák oldalra (ahol még az erdő is szebb, hihetetlen!) egy nagyon szuper éppen virágzó áfonyázós helyet találtunk. túrás társaktól megtudtam, hogy az áfonya nép neve bariszőlő.
jól elhatároztam, hogy augusztusban itt a helyem áfonyát és béfonyát szedni.
egy nem túl vészes kaptatón kb.15 perc alatt fel is értünk a hegy tetejére a kereszthez. pihenés, szendvicsevés, sportszelet, beszélgetés a túratársakkal.
nagyon vegyes összetételű volt a csapat, kisgyerkőcöktől a nagypapikig, nagymamikig. de le a kalappal, jól bírták a tempót.
pihenés után irány lefelé, cél a kálvária.
ragyogó napsütés, őrült madárcsicsergés, éledező erdő, friss levegő, üde zöld rétek, remek séta... :)
kitérő egy újabb kereszthez...hmmm...
megérkezés a kálváriához, ahol újabb pihenő, fekvés a zöld fűben, napfürdő...

mivel négylábú cimborám és élettársam még mindig nem fáradt el, ezért a túratársak szórakoztatására egy kis frizbi bemutatót is nyomtunk, de egy lelkes kis srác is rácuppant a frizbire. na, itt már kipurcant a koma.
és én is éreztem már a lábizmaimat, pedig tényleg nem volt egy megerőltető és fárasztó túra.
kezdett a csapat szétszéledni, így mi is elindultunk haza. jó móka volt, remek hétvégi program. igyekszem, hogy még sok ilyen legyen! bár az útvonalat annyira nem sikerült rögzítenem, de valószínű nem ez volt az utolsó utam erre a helyre. és persze remélhetőleg a blogcimbik is csatlakoznak majd a túra klubomhoz!
végeredmény: 1 db szájkosár, 1 db kullancs, 1 db fáradt kuty és 1 db fáradt kutygazdi